Podnikatelem ve čtyřech krocích

Datum

Chcete vědět, jak si založit úspěšnou firmu? Na to někdy není třeba univerzitní diplomy nebo sezení u finančních poradců. Stačí série školních workshopů – v případě žáků mělnické Integrované střední školy technické projekt s názvem „Fiktivní firma nejen fiktivně“, který byl podpořený z našich studentských grantů.

Cesta k vlastnímu podnikání pozůstávala ze čtyř kroků, resp. samostatných workshopů. Obsahem prvního bylo sestavit pracovní skupiny žáků o min. třech členech, vytvořit harmonogram a dát dohromady projektový záměr a vyúčtování. Pomoct v tom jim měla metoda design thinking, kterou podrobněji popsali účastníci kurzu:

Design Thinking, také známé jako designové myšlení, je přístup zaměřený na inovaci produktů, služeb i postupů. Je procesem vytváření nápadů. Zvládnutí této této techniky usnadňuje řešení složitých problémů tvůrčím přístupem, vcítění se do uživatele nebo zákazníka, odhalení a definování problému, generování nápadů k řešení, vytváření prototypů a ověřování funkčnosti. Metoda Design Thinking je zaměřena především na koncového uživatele.“

Následovala série konzultací s odborníkem z praxe, buďto prezenčně nebo v online formě. Žáci hodnotili svou dosavadní práci a procházeli návrhy další činnosti. Po důkladném vyhotovení všech podkladů nastal čas svůj projekt prezentovat – a to v rámci výuky ekonomických předmětů. Studenti svým kolegům představili svou vysněnou firmu a (s odborným slovem experta) zhodnotili celkovou práci na projektu.

A jaké byly dojmy žáků a učitelů?

Projekty se mi velice líbily, byly mi nápomocné a naučilo mě to komunikovat ve vícečlenné skupině. Myslím také, že tyto workshopy jsou velice užitečné a praktické do budoucích let, což se mi opravdu líbí. Není to jen něco, co se odprezentuje a jde se dál. Ještě jednou tudíž děkuji panu Hrubému za možnost naslouchat a být součástí jeho workshopů. Určitě mě tím moc potěšil, ale zároveň motivoval,“ říká J.J.

Uplynulou sérii projektových dnů, ve kterých nás provázel Ing. Stanislav Hrubý v průběhu celého prvního pololetí tohoto školního roku, bych zhodnotil rozhodně kladně. Myslím, že každá snaha o aktivní zapojení žáků do výuky je pro ně velmi přínosná,“ doplňuje D.D.

Budoucím podnikatelům a jejich – tehdy už ne fiktivním – firmám přejeme hodně štěstí a vysoké zisky. A na jaký podpořený projekt si zavzpomínáme příště? Sledujte sekci Od studentů a dozvíte se víc!

Další články