Jak si inovativně vyplnit volné chvíle? Například mobilní QR hrou! Studenti z Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy a Obchodní akademie v Čáslavi se pustili do ambiciózního projektu – vytvoření přenosné QR hry v mobilní aplikaci, která bude zpestřovat školní akce a podporovat spolupráci mezi spolužáky. A požádali nás o pomoc.
Nápad na tento projekt se zrodil během školního lyžařského kurzu.
„Během pobytu jsme měly v důsledku nepříznivého počasí volný čas, který nám učitelé krátili tím, že nám promítali různá výuková videa o lyžařských technikách, první pomoci apod. Naše paní učitelka si pro nás připravila překvapení v podobě šifrovací hry Dopis bez adresy od společnosti Cryptomania. Tato aktivita zaujala nás i naše spolužáky. A nám se začal rodit v hlavách nápad na naší vlastní hru, kterou bychom vytvořily pro podobné situace na školních akcích,“ říkají autorky myšlenky, Bronislava, Denisa a Filipa.
Co je vlastně QR hra? Moderní varianta tradičních bojovek, která propojuje virtuální a reálný svět. Hráči řeší hádanky, šifry a příběhové úkoly pomocí mobilní aplikace, přičemž sbírají body a spolupracují v týmech. Tato aktivita nejen baví, ale také rozvíjí logické myšlení, týmovou práci a orientační schopnosti.
Na začátku listopadu měli čáslavští studenti možnost zahrát si QR hru od profesionální firmy City Street Games. Akce se zúčastnily čtyři třídy prváků, kteří vytvořili týmy a na trase vedoucí od školy až po park a městský úřad hledali 17 QR kódů. Hra byla plná šifer, hádanek a detektivních zápletek. Nejlepší týmy si odnesly hodnotné ceny, což dodalo celé akci potřebný náboj.
Bronislava, Denisa a Filipa pracovaly na vlastní QR hře, která by byla přenosná a snadno přizpůsobitelná různým příležitostem, jako jsou adaptační kurzy, výlety nebo třídnické dny. Je dostupná zdarma v mobilní aplikaci Glitr, přičemž realizace trasy bude záležet jen na rozmístění QR kódů. Záměrem studentek bylo vytvořit něco, co nejenže nabídne zábavně-vzdělávací program pro školní akce, ale také stmelí kolektiv a zůstane jako jejich odkaz pro budoucí generace.
Dívky chtěly do hry zakomponovat příběhové prvky, šifry, hlavolamy i grafiku, kterou si samy vytvoří. Aby byl projekt co nejprofesionálnější, spolupracovaly také s odborníky z oboru a účast na školeních zaměřených na grafické programy a šifrovací techniky.
Jak proběhlo testování hry a jak si to žáci užili? Podívejte se do naší fotogalerie!