Pojem „fiktivní firma“ může zavánět něčím nekalým nebo ilegálním. Na školách se však používá v úplně jiném významu. Jak se lépe připravit na život po maturitě, než si jej nejdříve vyzkoušet nanečisto? To dobře vědí i na SPgŠ a SOŠ na kladenském Náměstí Edvarda Beneše.
Pod vedením vyučující, paní Almadové, se skupinka žáků z oboru Logistické a finanční služby věnuje projektu fiktivních firem. Tento inovativní způsob učení jim pomáhá získat zkušenosti a osvojit si teorii týkající se podnikání, správy financí i administrativních náležitostí.
Jak vypadají jejich speciální hodiny, přibližuje ředitel školy, Petr Paták: „Výuka probíhá ve skupinách. Každá skupina si musela vybrat specifickou oblast podnikání a vymyslet název své firmy. Žáci tak mají fiktivní pekárnu, právnickou firmu, truhlářství nebo papírnictví. Každý tým se musel také zaměřit na to, co je pro podnikání firmy nezbytné – od potřebného vybavení až po vyřízení živnostenského listu a dalších administrativních povinností.“
Nezůstalo však jen u „suché administrativy“. Vše bylo vyšperkováno a domyšleno do nejmenšího detailu. „Aby se simulace podnikání co nejvíce přiblížila realitě, nechyběla ani výroba vizitek, které k podnikatelskému světu neodmyslitelně patří. Ke spolupráci byli vyzváni žáci oboru Aranžér, kteří připravili každé fiktivní firmě originální vizitky. Role dodavatele se ujala paní učitelka Honysová, která kromě vizitek přinesla i „fakturu“. Ta byla naštěstí jen fiktivní, ale dokonale dokreslila celý proces, se kterým se podnikatelé setkávají,“ dodává ředitel Paták.
Jak vypadal jejich tvůrčí proces a podařilo se jim oslovit spolužáky designovými vizitkami? Podívejte se do naší fotogalerie!