Fiktivní firma ‒ pravá vizitka

Datum

Pojem „fiktivní firma“ může zavánět něčím nekalým nebo ilegálním. Na školách se však používá v úplně jiném významu. Jak se lépe připravit na život po maturitě, než si jej nejdříve vyzkoušet nanečisto? To dobře vědí i na SPgŠ a SOŠ na kladenském Náměstí Edvarda Beneše.

Pod vedením vyučující, paní Almadové, se skupinka žáků z oboru Logistické a finanční služby věnuje projektu fiktivních firem. Tento inovativní způsob učení jim pomáhá získat zkušenosti a osvojit si teorii týkající se podnikání, správy financí i administrativních náležitostí.

Jak vypadají jejich speciální hodiny, přibližuje ředitel školy, Petr Paták: „Výuka probíhá ve skupinách. Každá skupina si musela vybrat specifickou oblast podnikání a vymyslet název své firmy. Žáci tak mají fiktivní pekárnu, právnickou firmu, truhlářství nebo papírnictví. Každý tým se musel také zaměřit na to, co je pro podnikání firmy nezbytné – od potřebného vybavení až po vyřízení živnostenského listu a dalších administrativních povinností.“

Nezůstalo však jen u „suché administrativy“. Vše bylo vyšperkováno a domyšleno do nejmenšího detailu. „Aby se simulace podnikání co nejvíce přiblížila realitě, nechyběla ani výroba vizitek, které k podnikatelskému světu neodmyslitelně patří. Ke spolupráci byli vyzváni žáci oboru Aranžér, kteří připravili každé fiktivní firmě originální vizitky. Role dodavatele se ujala paní učitelka Honysová, která kromě vizitek přinesla i „fakturu“. Ta byla naštěstí jen fiktivní, ale dokonale dokreslila celý proces, se kterým se podnikatelé setkávají,“ dodává ředitel Paták.

Jak vypadal jejich tvůrčí proces a podařilo se jim oslovit spolužáky designovými vizitkami? Podívejte se do naší fotogalerie!

Další články

Vykročit na vysokou správně

Více než čtyřicet procent bakalářských studií, na které studenti nastoupí, zůstanou nedokončená. Stojí za tím leccos – nejčastěji ale fakt, že studenti neví, co od studia čekat, jaké mají možnosti

Podrobnosti »