Budoucí hoteliéři zvládli banket na jedničku

Datum

Třináct studentů třetího ročníku oboru Hotelnictví na Střední škole služeb a řemesel Stochov absolvovalo dvoudenní praktický workshop, jehož vyvrcholením byla příprava a realizace slavnostního banketu. Na loňské téma rautu plynule navázali náročnější disciplínou, která není běžnou součástí výuky, a ověřili si tak, jak jejich teoretické znalosti obstojí v reálném provozu.

Projekt Banket odstartoval už v únoru 2025. Studenti sestavili sezónní menu s využitím regionálních surovin, vyhledávali receptury, normovali, kalkulovali a naplánovali organizaci práce. Během praktických konzultací si ověřili, že zvolený koncept dává smysl a je proveditelný.

Samotná realizace v odborných učebnách střediska gastronomických služeb, kde je k dispozici cvičná kuchyně i školní restaurace. Workshop měl dvě části. V té teoretické studenti vytvořili banketní scénář, s jasným cílem poděkovat blízkým za podporu při studiu a odborníkům z odloučených pracovišť, kde vykonávají praxi. Následovala praxe: polovina třídy připravila slavnostní menu, druhá polovina jej servírovala pozvaným hostům podle pravidel nejvyšší techniky obsluhy. Druhý den si skupiny role prohodily.

Banket se stal zároveň příležitostí vyjádřit vděčnost. Studenti obsloužili hosty z řad vedení školy, zástupců města Stochova, ředitele ZŠ Stochov a především svých rodin a instruktorů z praxí. Po úspěšném zakončení obdrželi účastníci certifikát vydaný školou.

Přímé propojení teorie s praxí přineslo hmatatelné výsledky. Elektronické podklady scénáře studenti využili při tvorbě praktické části maturitní zkoušky a posílili i přípravu na ústní maturitu, kde jsou slavnostní hostiny jedním z okruhů. Zkušenost podpořila mezipředmětové vazby mezi předměty Hotelový a restaurační provoz, Učební praxe, Odborná korespondence a Informatika. Zároveň rozvíjela týmovou spolupráci a komunikační dovednosti, což posiluje jejich postavení na trhu práce.

Tato zkušenost byla pro žáky cenná, prohloubila jejich odbornost a posílila jejich komunikační schopnosti. Možnost prakticky uplatnit své znalosti jim poskytla lepší pochopení učiva a podpořila týmovou spolupráci, což je dovednost, bez které se v praxi neobejdou.

Další články