Najít ty správné letní šaty dokáže být výzvou. Střihy nesedí, materiály se krčí, barvy nelichotí a zkoušení v kabinkách někdy člověku zkazí den. V takových momentech si zákazníci často přejí, aby si dokázali vysněný kousek ušít dle svých představ. Studentky oboru Modelářství a návrhářství oděvů z kladenské Střední školy designu a řemesel dokážou nejen vytvořit dokonalé šaty, ale teď také rozběhnout vlastní byznys!
Loňský listopadový projekt „Jak založit úspěšnou módní značku“ vedly zkušené lektorky z Institutu módní tvorby, renomovaného vzdělávacího centra specializovaného na módu. Workshop byl rozdělen do dvou částí. V té dopolední se žákyně ponořily do tajů oděvního průmyslu, nejen v ČR, ale i v Evropě a celém světě. Byly probrány současné trendy, vývoj a úspěchy českých módních značek v zahraničí. A to vše za pomoci Barbory Míkové, která se podílí na mapování české módní tvorby a je autorkou přispění do knihy Fashion Management.
V odpolední části se workshop zaměřil na praktické aspekty založení oděvní značky. Mladá česká návrhářka Monika Vaverová sdílela své zkušenosti, jak začít v módním průmyslu, jak správně prezentovat vlastní tvorbu a řídit kreativní brand. Seznámila kladenské studentky s vedením marketingové komunikace a problematikou tvorby pro filmový a divadelní sektor.
Workshop přinesl žákyním nejen teoretické znalosti o módním průmyslu, ale i praktické rady, jak založit a rozvíjet vlastní módní značku. Vyhnout se nejčastějším chybám, sestavovat rozpočty, efektivně využívat sociální sítě k propagaci značky.
A kdo ví? Třeba letošní kolekce a ověřené značky zanedlouho v obchoďácích nahradí exkluzivní kolekce šikovných návrhářek z Kladna.